Uitreiking DiverGent scriptieprijs 2017 (28 foto's)

9 januari 2017



Op 9 januari 2017 hebben rector Anne De Paepe en schepen Resul Tapmaz voor de tweede maal de DiverGentprijs uitgereikt. Deze prijs is een samenwerking van Stad Gent en UGent waarbij ze de handen in elkaar slaan voor de meest vernieuwende masterscriptie waarin de gender- en/of diversiteitsthematiek een centrale rol speelt


Een jury van 15 personen, bestaa…

... Meer lezen...


Op 9 januari 2017 hebben rector Anne De Paepe en schepen Resul Tapmaz voor de tweede maal de DiverGentprijs uitgereikt. Deze prijs is een samenwerking van Stad Gent en UGent waarbij ze de handen in elkaar slaan voor de meest vernieuwende masterscriptie waarin de gender- en/of diversiteitsthematiek een centrale rol speelt


Een jury van 15 personen, bestaande uit professoren en onderzoekers uit zeer verschillende disciplines, beleidsmedewerkers van Stad Gent en de UGent, redactieleden van tijdschriften en externe experts, koos uit 29 sterke kandidaturen uiteindelijk drie laureaten.




Jana Missiaen en Heiderike Seynaeve (faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen) ontvingen de hoofdprijs voor hun scriptie ‘Onderzoek naar het psychisch welzijn van Vlaamse holebi's en/of transgenderpersonen’. Ze brengen in kaart in welke mate de doelgroep zelfmoordneigingen vertoont. Op basis van de resultaten kunnen aanbevelingen geformuleerd worden om risico’s op zelfdoding te verminderen, en beschermende factoren te bevorderen.


Jasmien Van der Sype, master in de Rechten aan de faculteit Rechtsgeleerdheid, en Lore Goovaerts, master in de Geschiedenis aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte, kregen allebei een eervolle vermelding.


De drie laureaten komen in aanmerking voor publicaties; van een Engelstalig artikel bij het Journal of Diversity and Gender Studies (DiGeSt) en bij het Nederlandstalige tijdschrift Samenleving en Politiek. Een mooie kans voor de laureaat maar ook een manier om een maatschappelijk relevant onderzoek bij een breder publiek bekend te maken.


 


Minder lezen...